tirsdag den 19. januar 2010

Kjole a la 70'erne

Så er jeg endelig tilbage igen. Tiden er løbet fra mig, og jeg har ikke nået at lave ret meget kreativt.
I julegave fik jeg den skønneste bog om tøj til børn, man selv kan sy. De fleste af jer kender den sikkert. "Børnetøj du selv kan sy 0-4 år" af Elsebeth Gynther & Bjarne Solberg. Det er en bog fra 1977, som er genoptrykt i 2008. Den er helt fantastisk, og jeg har allerede brugt mange mange timer på bare at kigge i den.


Det første, jeg har lavet fra den, er en slå-om kjole til Liv. Hun kan ikke passe den endnu, så jeg kan desværre ikke vise den på hende. Den er str. 1 år, så hun kan passe den til sommer. Jeg har syet den i lilla babyfløjl og pyntet den med patchwork i svigermors gamle sengetøj samt lidt stofrester.


Mit næste projekt fra bogen kan jeg ikke afsløre, da det er til en gave. Men mere om det, når gaven er givet.

6 kommentarer:

  1. Hej Helle
    Tak! Jeg er også meget glad for resultatet. Især fordi det er første gang, jeg har syet et stykke brugbart tøj.

    SvarSlet
  2. Ejjj den er yndig... Glæder mig til at se den på datteren :)

    SvarSlet
  3. Hej Frk. Høiriis
    Det glæder jeg mig også rigtig meget til:-)
    Skal nok vise billeder til den tid.

    SvarSlet
  4. Den er bare rigtig rigtig fin - skønne farver!

    SvarSlet
  5. Super fin kjole!;-) Jeg må vist se at blive lidt mere kreativ når lejligheden er kommet bedre i stand.

    Mange hilsner fra Pernille

    SvarSlet

Hej med dig!
Det er super dejligt, at du vil skrive en kommentar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails