tirsdag den 13. april 2010

Kan man det?

Jeg har syet et lille sæt tøj i str. 56 til et vennepar, der meget snart skal have en datter. Et par posebukser i rødternet stof og en jersey bluse i lilla striber. Det er første gang jeg har syet i jersey stof, og derfor heller ikke lige opmærksom på de ting, som jeg skulle have været opmærksom på.


Jeg var sikker på, at jeg klippede ærmerne ud i den rigtige retning, men da jeg var HELT færdig med blusen og stod og beundrede mit værk ;-) så opdagede jeg, at strækket går i længden af ærmet og ikke i bredden - Åh nej! Det tog mig lidt lang tid at lave blusen, og tid er ikke det jeg har allermest af i verden pt, så jeg er bare så ærgelig over det.
Men så er det, at jeg tænker, at det godt kan gå alligevel. Den kan godt strækkes lidt, og nu er det jo til en lille en osv osv. Jeg vil jo helst undgå at sy en ny, men det nytter jo ikke noget, hvis den ikke kan bruges. Og så er jeg jo nok også en smule perfektionistisk med sådan noget.

Men hvad synes I. Kan man give den væk alligevel, eller skal jeg lave en ny?

5 kommentarer:

  1. Jeg syns da helt klart du kan gi den væk, så sødt et sæt!
    Synes det blev en god effekt at striberne fortsatte den samme vej på ærmerne som på ræsten af blusen.

    -og man lærer jo helte tiden noget nyt når man syr:)

    SvarSlet
  2. Hej Siri
    TAK det var lige det, jeg gerne ville høre:-)
    Men jeg laver nok ikke den fejl igen...

    SvarSlet
  3. Det har jeg også prøvet og det kan sagtens gå i så lille en størrelse....det ser faktisk også fint ud;O)

    SvarSlet
  4. Det er vist det man kalder "learning by doing";) Og du kan helt sikkert give den væk - den er stadig rigtig fin!
    Og jeg er da helt klart med på en sydag:)

    SvarSlet
  5. hej piger
    tak for jeres kommentarer. Nu kan jeg godt give den væk med ro i sindet.
    kh Tine

    SvarSlet

Hej med dig!
Det er super dejligt, at du vil skrive en kommentar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails