søndag den 9. januar 2011

gammelt køkkenskab blev til fin reol

jeg købte for længe siden et gammelt køkkenskab på loppemarkedet ved Frederiksberg Rådhus. Du kan se skabet inden transformationen her. Nu er det endelig blevet færdig og ser rigtig fint ud på Livs værelse.

Uden legetøj:


Med legetøj:


Min svigerfar har malet det. Jeg kunne simpelthen ikke finde tid til det, så da Mogens og jeg var i London, og farmor og farfar passede Liv, brugte han også weekenden på at male skabet i denne flotte mintblå farve.
Jeg har derefter sat de nye skuffegreb fra Liebe på og tapet købt i Retrovilla. Det var første gang, jeg tapetserede et møbel, og jeg må sige, at det var utrolig nemt. Jeg var lidt spændt på, om jeg nu ville gøre noget forkert, men det gik faktisk rigtig godt. Så det kan man sagtens kaste sig ud i. Jeg penslede bare tapetklister på bagsiden af tapetet, satte det op på skabet og tørrede over med en tør klud. That's it.

kh Tine

22 kommentarer:

  1. Hold fast hvor er det blevet fint:)

    SvarSlet
  2. Hvor er det blevet et lækkert skab;0)

    SvarSlet
  3. Wow hvor er det bare flot. Og tapetet er et af mine yndlings.....

    SvarSlet
  4. Hvor er det bare smukt og hyggeligt. Er sikker på at det pynter vildt i hendes lækre værelse :)
    Og sikke da en sød svigerfar, sådan en er guld værd!

    SvarSlet
  5. Sikke et fint skab, der er altså bare noget hyggeligt over gamle køkkenskabe. Grebene fra Liebe er også rigtig fine, og jeg tror også jeg må et smut forbi Retro Villa, der kan man altså finde mange fine tapeter.

    SvarSlet
  6. Det er helt utroligt hvad maling og tapet kan gøre! Skabet er blevet rigtig fint.

    Og så kan jeg godt lide, at det ikke kun er mig hvor der er lidt langt fra tanke til handling. For ude i vores skur står der stadig et lille skab og venter på maling... ;o)

    SvarSlet
  7. Sikke et flot skab! Rigtig, rigtig fint:)

    SvarSlet
  8. Hej piger
    Tak skal I have! Jeg er også godt tilfreds.
    og Maiken - du er i hvert fald ikke den eneste, der har projekter, der står og venter ...

    SvarSlet
  9. Hej Tine
    Hvor er det bare blevet flot! Og lækkert med Liebe grebene:)

    SvarSlet
  10. Hejsa,

    Ja hvor er det bare blevet sindsygt flot. Lige min yndlingsfarve. Jeg drømmer også om engang at få fingerne i sådan et køkkenskab engang. Eller et af den hvor der er så glas skuffer i bunden.

    KH Krstina

    SvarSlet
  11. Hvor er det blevet lækkert. Super, super fint!

    SvarSlet
  12. Rålekkert! Gjorde seg kjempegodt med de mørke knottene. Heldig du var som kom over det skapet på loppis! :)

    SvarSlet
  13. Har du mon en farvekode på malingen I har brugt til skabet?

    SvarSlet
  14. Hej Anne. Liebe grebene gør det bare så fint. Havde den ene liggende, som jeg ikke brugte lige p.t., så jeg købte bare en ekstra og vupti, så sad de der :-)

    Hej Kristina. De er altså også så fine med glasskufferne. De eneste jeg har været heldig at se med glas, har dog kostet kassen. Dette fik jeg for 250 kroner. Jeg elsker også denne farve. Man går aldrig galt i byen med en blå nuance.

    Hej Julia. Tak. Skriv endelig til mig angående workshop i Kbh.

    Hej Gunn. Ja det var super heldigt.

    Hej Christina. Tak!

    Hej Malene. Det kan du tro. Jeg tjekker det senere i dag, når jeg er hjemme fra arbejde. Malingen er fra Flügger.

    kh Tine

    SvarSlet
  15. Utrolig smukt!!;)
    Lækker farve - og et af favorittapeterne..
    KH Anne

    SvarSlet
  16. Oj hvor er det bare fint. Det er fantastisk hvad et fint lag maling mm. kan gøre. Flot resultat du har fået dig :-)

    Venligst fra Louise

    SvarSlet
  17. Hvor er det bare flot! Jeg er helt vild med farven:-)

    SvarSlet
  18. Wow! Så himla fint det blev.

    /Mia :)

    SvarSlet
  19. Hej Malene
    Jeg glemte fuldstændig at vende tilbage med en farvekode.
    Malingen er fra Flügger, hedder mintblå.
    Farvekoden er: IN 542 - eller jeg tror i hvert fald det er det rigtige nummer... Der står så meget på etiketten.
    kh Tine

    SvarSlet
  20. Hej:0) Sikke fint det er.. Jeg har et magen til med glaslåger, som skal være mintgrønt... Jeg vil bare høre hvilken str. greb du har brugt..?

    Hilsen Rie

    SvarSlet
  21. Wauw, det er super flot!! Det er faktisk helt denne farve jeg overvejede til mit skab, og nu kan jeg jo se hvor lækker den farve er til skabet :-) Har faktisk også det samme tapet fra Retro Villa ;o)
    Tak for kigget og inspirationen!
    Kh Ulla.

    SvarSlet

Hej med dig!
Det er super dejligt, at du vil skrive en kommentar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails