lørdag den 15. januar 2011

mere strik

jeg er inde i en strikke-periode. Har netop sendt en pakke afsted til en lille dreng i Randers med en brun uldtrøje (hvordan kunne jeg glemme at tage et billede?), og nu er jeg i gang med en ultra lille uld-undertrøje til en lille pige, der skal fødes omkring den 7. februar. Opskriften har jeg fundet her.


Desuden har jeg været forbi Garn-iture på Smallegade og lure, hvorefter jeg endte med at købe de to Vendestrik-bøger. Jeg aner ikke, om mine meget minimale strikkeevner rækker til det, men jeg synes, det virker rimelig ok at gå til. Glæder mig til at afprøve det. Og ellers har jeg både dygtige strikkehjælpere på arbejde, i familien og sågar herinde i blogland...


kh Tine

10 kommentarer:

  1. Garn-i-ture en bare sådan en hyggelig butik. Desværre har jeg over 400km så jeg kommer ik så tit forbi:-)

    Hvor var det godt, jeg lige kom her forbi! Jeg har søgt med lys og lygte efter en bog eller opskrift på netop denne lille strikkede pigetrøje. Jeg kunne ikke huske, hvor jeg havde set den.
    Tina:-)

    SvarSlet
  2. Skøn vest, den model har jeg også strikket et par gange - dog ikke i rose/lyserød/pink - endnu :)

    Hvis du kan strikke vesten, kan du sagtens strikke alle opskrifter i vendestrik-bøgerne, de er simpelthen så lette at gå til. Jeg har bl.a. strikket den lille cardigan i bog 1 i to forskellige farver :)

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare lækker. Skal selv til at lære at strikke den :)
    Heldig lille pige!
    Bliver spændende at se hvad du finder på med vendestrikken.

    SvarSlet
  4. Hvor er den fin, og lille :) Hvor har du opskriften fra? Jeg har set den flere andre steder og kunne rigtig godt tænke mig at gøre kunsten efter.

    Mvh. Tine

    SvarSlet
  5. Hej Tina
    Ja den er virkelig lækker. Jeg elsker også bare at gå derind og snuse lidt i ny og næ. Perfekt jeg kunne hjælpe med trøjen ...

    Hej Trine
    Jeg håber, du har ret, for jeg synes virkelig der er nogle fine ting i bøgerne.

    Hej Anne
    Det er i hvert fald sådan nogle gaver jeg selv ville blive glad for, hvis jeg skulle til at have en lille pige. Mon ikke hun og især moren bliver glad!

    Hej Tine
    Jeg havde faktisk på et tidspunkt en opskrift, jeg havde fået i forbindelse med køb af garn, men den er pludselig væk. Så googlede jeg "babyundertrøje strik" og fandt frem til den opskrift, som jeg lige har linket til i indlægget - så du kan se den.

    vh Tine

    SvarSlet
  6. Babyvesten er meget populær, den går vist aldrig af mode. Jeg har en lidt anden opskrift, men den du har fundet er da vist lidt nemmere. I min skal man nemlig strikke for og bagstykke hver for sig, men det er da nemmere at strikke ud i et. Hvis du kan strikke vesten, så kan du bestemt også strikke efter mønstrene i bogen du har købt. Rigtig god fornøjelse :))

    SvarSlet
  7. Hej Tine.

    Åh, jeg ville ønske jeg kunne strikke, men jeg besidder ikke tålmodigheden.

    Jeg mangler en mail på dig, for jeg vil rigtig gerne finde en weekend til en workshop i Kbh :) Vil du skrive til mig på vintagehausfrau@gmail.com?

    Kh. Julia

    SvarSlet
  8. Kære Tine
    Hvor er det ern fin uldtrøje du er ved at strikke. Jeg synes jeg kender mønstret :-). Og jeg har brugt/bruger nøjagtig samme opskrift! Fortsat god strikkelyt. Lige nu strikke jeg knæstrømper og bagefter skal jeg igang med 2xluffer. Fortsat god arbejdslyst. Knus

    SvarSlet
  9. ..... og så glemte jeg lige at skrive at kommentaren er fra Jelling!

    SvarSlet
  10. Hej Lissi
    Tak skal du have. Og tak for de dejlige strømper og hue. Det bliver flittigt brugt.
    kh Tine

    SvarSlet

Hej med dig!
Det er super dejligt, at du vil skrive en kommentar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails