onsdag den 16. april 2014

glutenfri rugbrød

i mandags bagte jeg et glutenfri rugbrød. Og hold da op, hvor smager det godt!

Billedet er lånt fra fenjasmad.dk

Det er egentlig ikke fordi, jeg ikke kan tåle gluten. Jeg vil bare så gerne tabe mig 5 kilo, inden temperaturen for alvor stiger og jeg skal smide sweateren...

Jeg har prøvet både paleo og LCHF. Og det virker utrolig godt, må jeg sige. Både på min vægt og på mit velbefindende. Men jeg synes bare ikke, at brødet smager særlig godt. Jeg har prøvet at lave både stenalderbrød, oopsies, burgerboller og grovboller. Men jeg er altså ikke blevet rigtig fan af det. Så nu har jeg besluttet, at jeg vil spise sådan lidt paleo/LCHF agtigt (både og, for jeg kan altså heller ikke helt undvære mælkeprodukter og/eller frugt), men så med et twist af brød uden gluten. Jeg tænker, at det må da alt andet lige være bedre end det almindelig brød. Selvfølgelig i begrænset mængde, men bare tanken om, at jeg stadig kan spise "almindeligt" brød, gør allerede en kur meget mere overskuelig.

Er der nogen af jer, der har erfaring med glutenfri brød? Er det ikke bare lidt bedre end almindeligt brød? Eller er der en af jer, der har bagt et brød helt uden nogen former for mel, som virkelig smagte godt?

Nå, men I skal bestemt ikke snydes for opskriften af brødet. Den kan I finde lige her.

kh Tine

6 kommentarer:

  1. Ej DET skal jeg prøve det brød :-). Jeg undgår også så vidt det er muligt gluten og hvede. Trods meget sund levevis .... masser af frugt, grønt, motion .... tja så synes jeg ikke rigtig det hjælper på vægten .... men jeg orker heller ikke at livet udelukkende drejer sig om at holde vægten, så måske det er derfor ..... man er jo livsnyder ;-). Knus fra Jelling

    SvarSlet
  2. Det ser godt nok lækkert og svampet ud.

    - Anne

    SvarSlet
  3. Det ser skønt og sprødt ud! ;)

    /Christina

    SvarSlet
  4. Det ser virkelig lækkert ud. Jeg blogger lidt for Lowcarb.dk og jeg følger hendes kost anvisninger. Hun anbefaler en terlærken model hvor der er halvt grønt, en kvart kød og en kvart andet, kan være feta, dressing, sunde fedtstoffer, det virker rigtig godt for mig. Jeg har lige lagt et link til et rugbrød helt uden mel på min blog, du kan jo evt. prøve den også, jeg syntes den er god.

    SvarSlet
  5. Awesome work.Just wanted to drop a comment and say I am new to your blog and really like what I am reading.Thanks for the share

    SvarSlet
  6. I appreciate your hard work. Keep posting new updates with us. This is really a wonderful post. Nice Blog Very interesting and useful information on your website. Thanks for sharing the blog and this great information which is definitely going to help us.

    VBSPU BSc 3rd year result
    MJPRU BSc 3rd year result
    Uniraj BSc 3rd year result

    SvarSlet

Hej med dig!
Det er super dejligt, at du vil skrive en kommentar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails