søndag den 7. oktober 2012

bryllupsmenu

vi fik den dejligste mad til brylluppet.
Meget moderne, nytænkende, kreativt og overraskende, men alligevel klassisk, kendt og noget alle kan lide.

Forret: Jomfruhummerkrebinette, bisque (der blev hældt på tallerkenen ved bordet), brombær, urter, kantareller. Det var mega lækkert!


Mellemret: Hjertesalat, aioli, vesterhavsost og sprødt hønseskind. Serveret på stykker af træ. (desværre intet billede)

Hovedret: Langtidsstegt (16 timer for at være helt præcis) mør dansk okse, hasselnødgastrik (en meget lækker sauce), 3 forskellige slags jordskokker (bagt, sprød og pureret) og røde æbler. (desværre heller ikke noget billede)

Dessert: Hvid chokolade både som mousse og krystalliseret, fennikel, gulerod, estragon, kørvel, malt og så en surprise i form af en flødebolle med mørk chokolade, der blev serveret på et fad ved siden af. Selve desserten blev serveret i patentglas og var udformet som et helt lille landskab i glasset.


Menukortet havde jeg lavet i fuldstændig samme stil som invitationen. Desuden blev de lagt ned i en foldet serviet, hvor bordkortet også blev bundet rundt om.



8 kommentarer:

  1. FØJ - det ser lækkert ud. Jeg håber I havde en dejlig skøn uforglemmelig dag.

    SvarSlet
  2. Nøj sikken en menu. Jeg er vild med desserten i patentglas.

    SvarSlet
  3. Sikke en menu... UHM... Super god ide med menu kortet i servietten. Den ide låner jeg, da min søn skal konfirmeres næste år. Tak for god inspiration.

    SvarSlet
  4. PS. jeg har netop meldt mig som fast læser af din blog.

    SvarSlet
  5. MUMS, det er en lækker menu I fik. Og det er en rigtig ide med menukortet. Jeg er absolut også til det enkle look. :)

    SvarSlet
  6. Først og fremmesttusind tak for en hyggelig blog. Skal selv giftes til September, og ville hører om du vil fortælle hvem der stod for jeres menu på Sonnerupgård?

    Mange hilsner

    Isabelle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Isabelle
      Det kan du tro, jeg vil. Hun hedder Anne Marie. Du kan skrive til hende på pellehat@hotmail.com. Hun laver sindssygt lækkert mad :-)
      vh Tine

      Slet
  7. Hvilke skrifttyper har du brugt til menukortet? Vil du evt. lægge en skabelon ud? ;-)

    SvarSlet

Hej med dig!
Det er super dejligt, at du vil skrive en kommentar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails