søndag den 8. april 2012

en himmelsk kage

i fredags holdt vi navnedag for Bertram. I den anledning havde jeg lyst til at lave en lagkage med en lidt mere avanceret mousse end blot den traditionelle med creme og flødeskum. (Også fordi jeg nu har smagt på en del bryllupslagkager og overvejer at lave vores bryllupskage selv, og så skal man jo lige øve sig lidt).

Jeg fandt frem til Camillas blog, hvor der er et væld af lækre kager og mange gode DIY.
Da jeg også skulle lave al den anden mad til de 20 gæster, så valgte jeg den nemme løsning med færdigbagte bunde, og brugte så krudt på fyldet.  Jeg valgte denne mousse blot med hindbær i stedet samt denne chokolademousse med mørk chokolade.

Resultatet så sådan her ud ...

Inden flødeskummet kom på

 Med pynt

Og efter vi havde smagt på den...

Jeg lavede 2 af dem, og der blev virkelig gået til den. Det var en suveræn god kage og kombination af bær og chokolade. Gæsterne var imponeret, og jeg er virkelig bleve tændt på at lave flere af dem.

Mums!

5 kommentarer:

  1. Skøn kage!
    Jeg bagte selv vores bryllupskage til 80 personer for nogle år siden, og det var sjovt. Jeg bagte 'Bettys bryllupskage'. På bryllupsklar var der dengang en trin-for-trin-vejledning, som var virkelig god.

    SvarSlet
  2. Uhmm - det ser godt ud. Jeg kan godt forstå, at dine gæster tog godt for sig af kagen. Jeg har også været i bagehjørnet, for vi har fejret min kærestes fødselsdag. Tror jeg lægger lidt billeder på af bagværket en af dagene.

    God påske:-)
    Anne-Mette

    SvarSlet

Hej med dig!
Det er super dejligt, at du vil skrive en kommentar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails