det spørgsmål kan man jo ikke sige nej til. Derfor sagde jeg også ja, da jeg for to uger siden blev spurgt, om jeg ville være med til at sprede budskabet om CharityAntivirus, der i disse dage lancerer en ny kampagne - først i Danmark men siden hen verdensomspændende.
Formålet er at sætte fokus på og samle penge ind til børn i nød i hele verden.
CharityAntivirus er startet af Janus Rægaard Nielsen, som ønsker at gøre det nemmere at give penge til børn i nød. Da han har en IT baggrund - helt konkret indenfor PC sikkerhed - kom han på den ide, at lave et antivirus program, hvor forbrugeren selv beslutter, hvad prisen skal være.
For at sprede budskabet har CharityAntivirus allieret sig med selveste landsholdsanfører og Liverpoolstjerne Daniel Agger. Han står i spidsen for "The Agger Foundation", som samler penge ind til børn, der på den ene eller anden måde er kommet i vanskeligheder. Det kan være pga. sygdom eller svære vilkår under opvæksten. Udover "The Agger Foundation" støtter CharityAntivirus også følgende organisationer: ChildFund International, BØRNEfonden og Børns Vilkår.
Daniel Agger er sammen med en sød lille dreng ansigterne i kampagnefilmen, som du kan se nedenfor. Herudover er det også selveste Mads Langer, der lægger musik til. Det er jo ikke en hel dårlig kombi :-)
Tænker du nu: "Hvad skal jeg lige bruge sådan et antivirus program til?". Så kan jeg egentlig godt forstå dig. Det er jo ikke ligefrem noget, vi kvinder går og tænker så meget over. Men hvis du alligevel skulle have lyst til at støtte dette fantastiske tiltag, så kan du jo fortælle din mand, at den teknologi, der bruges i programmet, er kåret til "The best Antivirus Tecnology in the World" de sidste tre år i streg. Det kan jo være, at han så gerne ville bruge lidt tid på at installere det på computeren... Og du får lov til helt selv at bestemme prisen!
Hvordan hænger en software så lige sammen med børnevelgørenhed?
Tja, det gør det vel egentlig heller ikke. Men nu viste det sig bare, at den mand, der selv har en søn, og hvis hjerte bløder for alle de børn, der på den ene eller anden måde ikke har det godt, er et geni til PC sikkerhed. Og man kan jo næsten ikke gøre andet, end at gøre det man er bedst til. Og at man så herefter vælger at give hele overskuddet væk, er jo ikke mindre end beundringsværdigt.
Overskuddet fra salget af antivirussoftwaren går 100% til børnevelgørenhed. Overskuddet forventes at udgøre omkring 80% af omsætningen, og alle kan følge med i projektets regnskab og omkostninger på deres hjemmeside.
Du kan læse meget mere om både kampagnen og produktet på hjemmesiden.
Følg desuden kampagnen på hhv. facebook og Twitter.
Du kan også læse om kampagnen i følgende artikler:
dr.dk/sporten
jyllands-posten.dk
altomdata.dk
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Hej med dig!
Det er super dejligt, at du vil skrive en kommentar.